YTONG ‘Çatılar ve Sürdürülebilirlik’ – Mansiyon Ödülü

Mimari Fikir Yarışması - Mansiyon Ödülü
İÇ MEKAN, KONSEPT, YARIŞMA

YTONG ‘Çatılar ve Sürdürülebilirlik’ – Mansiyon Ödülü
Mimari Fikir Yarışması - Mansiyon Ödülü

“…Öyle bir yüzyıl ki, ilk unutulanın, ilk uzaklaşanın en yakın geçmiş olduğu bir yüz yıl… Yenilenmelerin, değişimlerin, kabuk değiştirmelerin üst üste bindiği, birbirini eskittiği dönemler silsilesi… Yeni tahayyüllerin tamamlanamadan eskidiği, kendileri de hızla eskimek üzere yerlerini yenilerine bıraktığı, gelecek ve geçmiş özlemlerinin birbirine karıştığı bir zaman sıkışması çağı…” Prof. Dr. İhsan Bilgin
İlker İğdeli
Y.Mimar
Ceyda Gökoğlu
Y.Mimar
Ahmet Ünveren
Mimar
Melek Akçadoğan
Mimar
Ayışığı Satıkbuğra
Mimar
http://www.igdelimimarlik.com/wp-content/uploads/2018/03/1-10.jpg
http://www.igdelimimarlik.com/wp-content/uploads/2018/03/3-6.jpg
http://www.igdelimimarlik.com/wp-content/uploads/2018/03/4-2.jpg
http://www.igdelimimarlik.com/wp-content/uploads/2018/03/5-1.jpg
http://www.igdelimimarlik.com/wp-content/uploads/2018/03/6-2.jpg
http://www.igdelimimarlik.com/wp-content/uploads/2018/03/7-2.jpg
http://www.igdelimimarlik.com/wp-content/uploads/2018/03/8-1.jpg

YTONG ‘Çatılar ve Sürdürülebilirlik’ – Mansiyon Ödülü

Title:

Description:

— Proje İçeriği —

İŞVEREN: Türk Ytong A.Ş.
PROJE TÜRÜ: Yarışma
PROJE YERİ: İstanbul-Beyoğlu
ÖDÜL: Mansiyon ödülü

— Proje Raporu —

“…Öyle bir yüzyıl ki, ilk unutulanın, ilk uzaklaşanın en yakın geçmiş olduğu bir yüz yıl… Yenilenmelerin, değişimlerin, kabuk değiştirmelerin üst üste bindiği, birbirini eskittiği dönemler silsilesi… Yeni tahayyüllerin tamamlanamadan eskidiği, kendileri de hızla eskimek üzere yerlerini yenilerine bıraktığı, gelecek ve geçmiş özlemlerinin birbirine karıştığı bir zaman sıkışması çağı…”
Prof. Dr. İhsan Bilgin

1910 – 1930 : Yenilenmenin şehrin maddi donanımı ile estetik tarz , estetik tarzın Batılı arayışlar ile milli kimlikler arasına sıkıştığı bir zaman aralığı…

1930 – 1950 : İstanbul’un homojen bir bütünlük olarak şekillenebileceğini hayal eden son girişimlerin zamanı…

1950 – 1983 : Geri dönüşsüz çoğalmanın, büyümenin, yayılmanın başladığı dönemde, anonim apartman ve gecekondu silsilelerinden ibaret yeni kent peyzajları…

1983 – 2010 : Sermayenin, alış-verişin, seyahatin, haberleşmenin çığ gibi büyüdüğü, büyürken kente de damgasını vurduğu bir dönem…*

İstanbul’un son yüzyılının resmi…

Bu devinim içinde kimine iş verir İstanbul, kimine yuva.Kimine mutluluk verir kimine küskünlük…Kimileri çeker gider ama yerlerine hep bir başkaları gelir.Zaman değişir, yaşamlar değişir, O ‘kendine çeken’ olmaya devam eder. Bu sahne içinde ‘mekan’ günümüzün başdöndürücü etkenleriyle hergün değişir; mekansal değişim sadece fiziksel, kimi yapısal ve sistemik nedenlerden değil, aynı zamanda pek çok toplumsal aktörün yer aldığı uzlaşma ve çatışmalar neticesinde değişir.

Galata Kulesi ve çevresi, sosyal hayatı yoğun bir şekilde barındırarak, yaşam – zaman – mekan devinimini en iyi şekilde sahneler. Fiziksel mekan önemlidir ancak sosyal hayatın mekansallığı, fiziksel yapıların ve yüzeysel görünümlerin çok daha ötesine gider.* *Öyle ki bir yapının terasında yetiştirilen bitki ya da oraya bırakılan bir koltuk, mekanın içinde barındırdığı potansiyelin ve ‘yaşama niyetinin’ ipuçlarını verir; yaşam, kullanılmayan teras ve çatı aralarında da devam edebilir.

Teras çatı ‘ bütüncül mekan ’ oluşturmaya olanak verir. Bütüncül olma durumu mekan kurgusunda esneklik sağlar ve farklı kullanıcı profilleri, bu alanları kendi kullanım fonksiyonlarına adapte edebilir. Yaşam – zaman – mekan devinimi içerisinde aynı mekanın farklı durumlara uyarlanabilmesi mekanın sürdürülebilirliğini sağlar. Bu değişime – esnekliğe olanak sağlayacak malzeme,

– farklı biçimlerde bir araya gelebilen

– farklı koşullara sahip teras, çatı ve çatı aralarına uyum sağlayabilen,

– hafif, ekonomik, istendiğinde kolaylıkla değiştirilebilen,

– üzerine gelecek kaplama malzemelerine uygun bir yüzey hazırlayabilen,

– gerektiğinde taşıyıcı olarak kullanılabilenbir malzeme olmalıdır.

* İstanbul 1910-2010 Kent, Yapılı Çevre ve Mimarlık Kültürü Sergisi
** Henri Lefebvre

— Çizimler—